Główna

Teoria Oferta

Nasze projekty

Kontakt

Silniki grupy A

Jednostki te są przygotowywane w oparciu o artykuł 255 załącznika J oraz kartę homologacyjną danego modelu. W dużym uproszczeniu jednostki A-grupowe można podzielić na trzy kategorie:

- silniki w/g homologacji A,
- silniki w/g homologacji VK, czyli tzw. kit car,
- silniki w/g homologacji KS, czyli Super1600.

 

W rzeczywistości zarówno VK, jak i KS są rozszerzeniami homologacji A-grupowej danego modelu i nie są w stanie istnieć bez niej. 

Zakres przeróbek grupy A pozwala na zmianę takich parametrów jak stopień sprężania, parametry głowicy czy czasy i wzniosy wałków rozrządu. Parametry nie mogą jednak przekroczyć wartości określonych w homologacji. Silniki A-grupowe muszą mieć seryjne kolektory (mogą być obrabiane wewnątrz do wymiarów homologacyjnych). Dowolna jest tez elektronika sterująca silnikiem. Wskaźniki mocy jednostkowych sięgają tu często 125 KM/l.

Znacznie większy zakres przeróbek jest dopuszczalny w rozszerzeniu VK. Zwykle tego typu silniki mają indywidualne przepustnice na każdy cylinder, inne kolektory wydechowe, a czasami mogą mieć powiększone zawory. Moce osiągane w przypadku tego typu silników są największe i często sięgają 140 KM z litra pojemności.

Klasa Super1600 określona rozszerzeniem KS to silniki podobne do kit carów, jednak posiadające zamiast układu dolotowego throttle bodies pojedynczy kolektor z przepustnicą o średnicy 60 mm. Silniki S1600 mają zwykle homologowane wyższe masy elementów wirujących silnika. Jednostki S1600 osiągają moce podobne do silników kit car, jednak z gorszym przebiegiem momentu obrotowego.

 

 
© Zespół MGR Wszelkie prawa zastrzeżone.