Główna

Teoria Oferta

Nasze projekty

Kontakt

  

Charakterystyka silnika

    Rzeczywista charakterystyka silnika jest wynikiem nałożenia się na siebie krzywych działania układu dolotowego i wydechowego. To, jak wysoko znajdą się obydwie charakterystyki zależy od pojemności skokowej oraz samej głowicy. Na powyższym wykresie wyraźnie widać, że krzywa momentu (czerwony) ma kształt wynikający z nałożenia się na siebie charakterystyki działania układu wydechowego (niebieski) oraz dolotowego (zielony).

    W przypadku silników rajdowych i rallycrossowych, gdzie ważna jest duża elastyczność charakterystykę kształtuje się tak, by silnik zaczynał jechać "wydechem", a następnie "dolotem". W jednostkach wyścigowych, gdzie liczy się głównie wysoka moc maksymalna - układy dolotowy i wydechowy dobiera się tak, by zaczynały "działać" jednocześnie, nakładając się na siebie. 

    Parametry układu dolotowego i wydechowego, takie jak średnice, kąty stożków oraz długości dobiera się tak, by współgrały one z zastosowanymi wałkami rozrządu. W przypadkach gdy takie parametry jak średnica przepustnicy, przekroje kanałów oraz ich długości są określone w homologacji - parametry wałków muszą zostać skorygowane o te wielkości zadane.
 

 

 
© Zespół MGR Wszelkie prawa zastrzeżone.